Výlety s dětmi

Okružní trasa z Hrabětic přes Novou Louku

• Trasa výletu: okruh z Hrabětic přes Novou Louku, Bedřichov a rozhlednu Královku, zajížďka na rozcestí Hřebínek
  • Celková délka cyklotrasy: 20 km
  • Terén: kopcovitý
  • Vhodné pro cyklovozíky: ano

Tento cyklistický výlet v Jizerských horách vede většinou po asfaltových cestách s menším převýšením, proto jej mohou zvládnout i zdatní malí cyklisté.

Z Hrabětic kolem Josefodolské přehrady na Kristiánov se sklářskou expozicí

Zaparkujeme v Hraběticích na parkovišti u kapličky (placené) nebo na parkovišti proti penzionu Arnika (neplacené) ve středu obce, odkud ke kapličce dojedeme. Vydáme se po asfaltové cyklotrase č. 3021 k Josefodolské přehradě. Přejedeme přes obě hráze přehrady a pokračujeme za střídavého mírného stoupání a klesání podél vodní nádrže a poté podél říčky Kamenice na rozcestí "Pod Kristiánovem".

Zde si můžeme udělat 0,5 km dlouhou odbočku doprava po modré tur. značce a souběžně cyklotrase č. 3022 na Kristiánov, kde v minulosti stávala sklářská huť, kterou dnes připomíná lesní hřbitůvek v blízkosti rozcestí turistických cest. V bývalé Liščí boudě se dnes nachází Památník sklářství v Jizerských horách. Součástí expozice je i model sklářské huti. Expozice je přístupná v červnu až září (pondělí – neděle, 9.00 – 17.00). Poté se vrátíme zpět na rozcestí "Pod Kristiánovem".

Z Kristiánova k Šámalově chatě na Nové Louce s nabídkou české kuchyně

rozcestí "Pod Kristiánovem" pokračujeme rovně po cyklotrase 3022, která nás zavede k Blatnému rybníku. Kromě kratšího počátečního výšlapu se svezeme z kopce dolů. Na rozcestí "Blatný rybník" odbočíme doprava a po stejném cyklistickém značení míříme k Šámalově chatě na Nové Louce. Zde se můžeme občerstvit v restauraci.

Z Nové Louky na rozcestí Hřebínek s posezením a bufetem

Po cyklotrase č. 3023 severním směrem od Nové Louky se zajedeme podívat na rozcestí "Hřebínek". Prvním záchytným bodem je rozcestí "Gregorův kříž", odkud naše cyklotrasa odbočuje doprava. V kiosku na Hřebínku je další možnost občerstvení. Po stejné cestě se vrátíme na Novou Louku.

Z Nové Louky k rozhledně Královka s pěkným dětským hřištěm

Po cyklotrase č. 3023 pokračujeme směrem do Bedřichova, ze začátku sjíždíme z kopce, pak se vystřídá stoupání s rovinou. Na okraji Bedřichova nad běžeckým lyžařským areálem se dáme doleva na silnici do Hrabětic. Asi 1 km prudce stoupáme k rozhledně "Královka". Zde si můžeme odpočinout v restauraci a samozřejmě se pokochat výhledy z rozhledny. Děti uvítají zastávku na pěkném hřišti s mnoha atrakcemi

Super jízda do Hrabětic

Od Královky si již užíváme jízdu z mírného kopce po silnici (stále po cyklotrase č. 3023) do Hrabětic.

URL odkaz na článek

www.vylety-zabava.cz/cyklostezky-cyklotrasy-cyklovozik/jizerske-hory/96-z-hrabetic-pres-novou-louku-na-hrebinek