Výlety s dětmi

Okružní trasa nad Děčínem - lesoparkem Kvádrberk a na skalní vyhlídky

• Trasa výletu: okruh z Děčína přes lesopark Kvádrberk, Stoličnou horu a Liščí křižovatku
  • Celková délka trasy: 7 km
  • Terén: kopcovitý
  • Vhodné pro kočárky: ne
  • Vhodné pro odrážedla a odstrkovadla: ne

Tento výlet zahájíme nedaleko výpadovky Děčín – Hřensko na severním okraji města Děčína. Zaparkujeme v dolní části lesoparku Kvádrberk u dětského hřiště (ulice Loubská). Lesopark se nachází pod stejnojmennou pískovcovou stolovou horou, nazývanou též Stoličná hora (289 m), na jejíž vyhlídku (Císařský výhled) v rámci tohoto výletu vystoupáme. Poté náš výlet bude pokračovat ještě na další dvě vyhlídky (Sněžnická vyhlídka a Labská stráž).

Lesoparkem Kvádrberk

Lesopark Kvádrberk s promenádami, vyhlídkami a dvěma jezírky vznikl z iniciativy děčínského zkrášlovacího spolku na přelomu 19. a 20. století. Prostřední část lesoparku byla doplněna botanickou zahradou a alpináriem se stovkami alpských rostlin.Okolí bylo rozšířeno arboretem.

Pokud se vydáme po trase naučné stezky Pod Kvádrberkem, u vybraných dvaceti stromů se na tabulkách dočteme o jejich životě. Stezka dále obsahuje dva panely historické, jeden botanický a jeden zoologický. Cesta lesoparkem s mírným převýšením nás zavede k Loretánské vyhlídce. Jedná se o vyhlídkovou terasu z roku 1903, která v současnosti díky vzrostlým stromům poskytuje pohled už jen na park. Lesopark stejně jako v minulosti slouží k poznávání přírodních krás a relaxaci v přírodě.

Na skalní vyhlídky nad Děčínem

Od Loretánské vyhlídky v lesoparku Kvádrberk stoupáme klikatící se dlážděnou cestou vedeni červenou turistickou značkou na křižovatku cest. Odkud je možné si vpravo udělat krátkou odbočku k historické budově vodárny Koellborn, která je pořád funkční. Po návratu na rozcestí následujeme stále červenou značku - na Císařský výhled poskytující moc pěkný pohled na město Děčín.

Pokračujeme po vrcholových partiích a úbočí stolové hory na další dvě vyhlídky. První se jmenuje Sněžnická vyhlídka a už samotný název napovídá, že je možné (spíše skulinkou mezi stromy) zahlédnout v dáli rozhlednu Děčínský Sněžník v Českém Švýcarsku. O cca 200 metrů dále se dostaneme na vyhlídku Labská stráž s pískovcovým pavilonkem z let 1888-90, z něhož je krásný pohled do hlubokého údolí řeky Labe.

Ze Stoličné hory přes údolí Loubského potoka zpět do lesoparku

Opouštíme východní část stolové hory a zhruba po kilometru začneme stoupat ke hřbitovu, za ním se nachází rozcestí Liščí křižovatka. Tady se dáme doleva na zelenou turistickou značku a strmě klesneme do údolí Loubského potoka, který po dřevěném můstku přejdeme na druhý břeh. Po úbočí členitým terénem dorazíme na okraj lesoparku Kvádrberk, kde máme zaparkovaný vůz a uzavíráme tu okruh.

URL odkaz na článek

www.vylety-zabava.cz/tipy-na-vylet/ceskosaske-svycarsko/9297-okruzni-trasa-nad-decinem-lesoparkem-kvadrberk-a-na-skalni-vyhlidky