Výlety s dětmi

• Celková délka trasy: 3 km
  • Terén: kopcovitý
  • Vhodné pro kočárky: ne
  • Vhodné pro odrážedla a odstrkovadla: zčásti odrážedla (nutné přenášet)

Pro rodiny s dětmi, které rády poznávají nové zříceniny, tu máme zajímavý tip v Českém ráji. Jedná se o zříceninu středověkého hradu Zbirohy a lze přes něj absolvovat okružní trasu.

Výlet zahájíme v obci Michovka na parkovišti u stejnojmenného rozcestí a autobusové zastávky. Vydáme se obcí po asfaltové silničce (cyklotrasa 4006), na níž je po chvíli zákaz vjezdu motorových vozidel, takže se nemusíme bát provozu. Obzvlášť tento úsek výletu mohou využít malé děti k jízdě na odrážedle. Po víc jak kilometru odbočíme ze silnice na zelenou turistickou značku, která vede podél plotu rodinného domu, zprvu po kamenných schodech a posléze po úzké cestičce. Následně se značka stáčí doleva do lesa k pískovcovým skalám. Nad nimi se vypínají první pozůstatky zříceniny Zbirohy. Turistická stezka mezi skalami pokračuje na rozcestí Zbirohy. Tam odbočíme doleva a po již turisticky neznačené cestě krátce stoupáme ke zřícenině Zbirohy. Nejdříve si prohlédneme zbytky věže, které jsme spatřili zespoda při příchodu ke skalám. O kousek dále můžeme vidět zachované zdivo, vyhloubenou nádrž a sklepní prostory. Po prozkoumání všech zákoutí zříceniny se vrátíme na rozcestí Zbirohy. Po zelené turistické značce asi 200 metrů strměji klesneme na kvalitní lesní cestu a vypravíme se po ní doprava. Dovede nás na rozcestí U tůňky. Od lesního jezírka se dáme doprava na modrou turistickou značku a zvolna vystoupáme na rozcestí Michovka, u něhož máme zaparkované auto.

Možnost prodloužení trasy do Besedických skal

Rodiny s více zdatnými či staršími dětmi si mohou výlet protáhnout do pozoruhodných Besedických skal.

To znamená, že se od rozcestí U tůňky vyjde po modré na rozcestí Kalich - modlitebna a odtud se zahájí okruh v Besedických skalách. Trasa nabízí putování skalními labyrinty i krásné výhledy do okolní krajiny. Není vhodná pro jízdu s odrážedlem. Po uzavření okruhu v Besedických skalách se od rozcestí Kalich - modlitebna vrátí na rozcestí U tůňky a odtud se pokračuje na rozcestí Michovka, kde výlet končí.