Výlety s dětmi

Z Kvítkova Studenou roklí, údolím Pekla a přes vyhlídky

• Trasa výletu: okruh z Kvítkova - Studenou roklí, údolím Pekla, na Skautskou skálu, Hanlův kámen, zříceninu Robečského hrádku a zříceninu hradu Kvítkov
  • Celková délka trasy: 11 km
  • Terén: mírně kopcovitý
  • Vhodné pro kočárky: ne
  • Vhodné pro odrážedla a odstrkovadla: ne

Tento výlet zahájíme v obci Kvítkov, v jejíž západní části se nalézá stejnojmenná zříceniny hradu z první poloviny 13. století. Dodnes se zachovaly pozůstatky kamenného zdiva a vyhloubené prostory do pískovce. Návštěvu volně přístupné zříceniny si můžeme nechat na začátek či závěr výletu.

Z Kvítkova se vydáme po žluté turistické značce. Asi kilometr od centra obce žlutá značka uhýbá z asfaltové cesty doleva do lesa a klesá Studenou roklído údolí Robečského potoka, takzvaného Pekla. Každoročně sem zavítají zástupy lidí, aby si zvěčnily bledule jarní, kterých tu vykvétá na tisíce.

Na rozcestí Nový Dvůr v Pekle (u můstku přes potok) žlutá značka končí. My pokračujeme rovně po levém břehu potoka vedeni červenou turistickou značkou a značkou naučné stezky Peklo. Cca po půl kilometru přejdeme můstek na druhý břeh. Zanedlouho jsme u vytesané chodby ve skále. Skalnatým kaňonem dorazíme ke Skautské skále, na jejíž vrcholovou část se dá pohodlně vystoupat zprava po cestě značené červenou vrcholovou odbočkou. Skála poskytuje moc pěkný pohled na Pekelské rybníky a Českou Lípu.

Po návratu ze Skautské skály na hlavní cestu již po červené dále nepokračujeme, překřížíme ji a dáme se rovně po neznačené cestě. Po lávce překročíme Robečský potok a za ním vlevo se podél Horního Pekelského rybníka dostaneme na modrou turistickou značku. Zabočíme doleva a přiblížíme se k pískovcovým skalám. Trasa vede vzhůru po vytesaných Pekelských schodech, kde po pravé straně najdeme jeskyňku. Hned poté si můžeme z rozcestí udělat odbočku k Robečskému hrádku, který svou existenci dokazuje pouze terénními nerovnostmi, a na vyhlídku Hanlův kámen s pohledem na Mnišskou horu a Českou Lípu. Po modré značce směřujeme zpět do Kvítkova. Cestou je možné si udělat odbočku na vyhlídkové místo, kde se u barokní sochy sv. Barbory nalézá odpočinková lavička.

URL odkaz na článek

www.vylety-zabava.cz/tipy-na-vylet/ceskolipsko-a-machuv-kraj/15065-z-kvitkova-studenou-rokli-udolim-pekla-a-pres-vyhlidky