Výlety s dětmi

Od Vrbatovy boudy k vodopádům, prameni Labe a do Harrachova s využitím autobusu

• Trasa výletu: letním autobusem z Harrachova k Vrbatově boudě, pěšky od Vrbatovy boudy do Rýžoviště, autobusem MHD z Rýžoviště do Harrachova
  • Celková délka trasy: 14 km
  • Terén: mírně kopcovitý (převážně z kopce)
  • Vhodné pro kočárky: ne
  • Vhodné pro odrážedla a odstrkovadla: místy odrážedla

Letním sezonním autobusem z Harrachova k Vrbatově boudě

K tomuto výletu po krkonošském hřebeni využijeme jízdu autobusem z Harrachova, který vyjíždí z vlakového nádraží. Z autobusové zastávky Harrachov, Hábův most nás autobus vyveze k Vrbatově boudě, kde pěší túru zahájíme. Autobus jezdí pouze v letní sezóně. Celá pěší trasa výletu pak vede po rovině a z kopce.

Pěšky od Vrbatovy boudy do Harrachova-Rýžoviště

Z konečné autobusové zastávky Vítkovice, Zlaté návrší u Vrbatovy boudy si nejprve uděláme krátkou odbočku po zelené TZ na Vrbatovo návrší (1 412 m) s vyhlídkou. Na jeho vrcholku stojí Mohyla Hanče a Vrbaty, kteří dne 24. 3. 1913 umrzli ve sněhové bouři při mezinárodním závodě v běhu na lyžích.

Poté se vrátíme na rozcestí Vrbatova bouda a jdeme po červené turistické značce, které se budeme držet převážnou část výletu. Na cestě pojmenované Bucharova potkáme Hančův pomník, Pančavský vodopád strmě spadající do Labského dolu či Ambrožovu vyhlídku, která poskytuje pěknou podívanou do Labského dolu a na okolní hřbety. Bucharova cesta nás dovede na rozcestí Labská bouda pod stejnojmenným soukromým horským hotelem. Tady se vydáme po modré TZ klesající k oplocenému vyhlídkovému místu na třicetimetrový Labský vodopád.

Následně se vrátíme na rozcestí Labská bouda a po červené TZ kolem Labské boudy pokračujeme přes Labskou louku k prameni Labe (1 387 m). Vývěry vody tu můžeme vidět v kamenné studni. U vydlážděného prostoru okolo studánky stojí zídka s 26 barevnými erby měst, kterými řeka Labe protéká.

Od pramene Labe se vypravíme vlevo. Stále se držíme červeného turistického značení a kráčíme po pohodlné cestě luční krajinou náhorní plošiny. Na rozcestí U Čtyř pánů se dřevěným přístřeškem pokračujeme rovně po červené na rozcestí U Růženčiny zahrádky, odkud začneme postupně klesat, až dorazíme k turistické chatě Dvoračky a restauraci a horskému hotelu Štumpovka.

Přírodní terén nyní vystřídá asfaltová cesta a červenou TZ vystřídá zelená a červená cyklotrasa, jež kříží sjezdovky z Lysé hory do Rokytnice nad Jizerou. Dostaneme se na turistické rozcestí Ručičky s přístřeškem a vyřezanými lesními zvířaty. Na křižovatce asfaltových cest (rozcestí Ručičky - kiosek) odbočíme vpravo na červeně značenou cyklotrasu, na níž za pár desítek metrů navazuje zelená TZ, která se na chvilku od asfaltky odpojila do lesa.

Po asfaltové cestě, jež získala název Krakonošova, při toku Ryzího potoka sestoupáme do Harrachova-Rýžoviště.

Autobusem MHD z Rýžoviště do Harrachova

V Rýžovišti se u lyžařského areálu nalézá autobusová zastávka - Harrachov, hotel FIT-FUN. Zde je možné se autobusem MHD přesunout do Harrachova. K počátečnímu bodu výletu (autobusové zastávce Harrachov, Hábův most) tak ušetříme cca 4 kilometry chůze.

URL odkaz na článek

www.vylety-zabava.cz/tipy-na-vylet/krkonose/14791-od-vrbatovy-boudy-k-vodopadum-prameni-labe-a-do-harrachova-s-vyuzitim-autobusu