Výlety s dětmi

Výlet přes přírodní park Hostivař-Záběhlice a kolem Hostivařské přehrady

• Trasa výletu: okružní trasa z Prahy 10 - Hostivaře přes přírodní park Hostivař-Záběhlice a kolem Hostivařské přehrady
  • Celková délka trasy: 6 km
  • Terén: mírně kopcovitý
  • Vhodné pro kočárky: sportovní do terénu
  • Vhodné pro odrážedla a odstrkovadla: odrážedla, zčásti odstrkovadla

Tento výlet v jihovýchodní části Prahy zahájíme v ulici U Břehu (od rozcestí Hostivař), kam můžeme dojet autem, autobusem nebo tramvají (zastávka Hostivařská). Na výlet je vhodný sportovní kočárek do terénu, možno vyrazit i s dětmi na odrážedlech, popřípadě i zčásti na odstrkovadlech.

Chvíli kráčíme po pěšině podél potoka Botič a obydlenou čtvrtí. Za Kozinovým náměstím stále při toku Botiče vstoupíme do lesíka. Po jeho opuštění projdeme loukou kolem ohrad s koňmi. Vlevo odtud je oplocený areál - Toulcův dvůr, který stojí za návštěvu s dětmi (více informací zde). Zčásti jej obejdeme a od potoka se vzdalujeme. Krátce stoupáme ke vchodu Toulcova dvora. Pokračujeme ulicí Doupovská, za pravotočivou zatáčkou (u hřbitova) projdeme pod nadjezdem (ulice K Jezeru), za nímž na druhé méně nápadné odbočce doprava se napojíme na lesní cestu vedoucí do lesoparku Hostivař. Poté, co vyšlápneme kopec, se můžeme procházet libovolně po cestách lesoparku. Nalézají se tu dětská hřiště, za pěkného počasí potkáme mnoho rodin s dětmi na procházce nebo na pikniku. Sestoupíme k Hostivařské přehradě a po cyklostezce (cyklotrasa A23), která lemuje přehradu a následně potok Botič (cyklotrasa P15 souběžně s červenou turistickou značkou, v závěru ulice U Břehu), se vrátíme do výchozího bodu výletu.

URL odkaz na článek

www.vylety-zabava.cz/tipy-na-vylet/praha/141-vylet-pres-prirodni-park-hostivar-zabehlice-a-hostivarskou-prehradu