Výlety s dětmi

Výlet na zříceninu gotického hradu Cimburk u Koryčan

• Trasa výletu: z rozcestí U Křížku kolem skalního útvaru Kozel na zříceninu hradu Cimburk, případně prodloužení výletu ke skalnímu útvaru Kazatelna
  • Celková délka trasy: 5 km, případně 8 km (prodloužení výletu ke Kazatelně)
  • Terén: kopcovitý
  • Vhodné pro kočárky: sportovní do terénu
  • Vhodné pro odrážedla a odstrkovadla: odrážedla zčásti

Ke zřícenině gotického hradu Cimburk u Koryčan

Zaparkujeme u rozcestí U Křížku na parkovišti vedle silnice mezi Koryčany a Vřesovicemi. Vyrazíme po červené turistické značce a po 500 metrech po pravé straně uvidíme skalní útvar Kozel, který je oblíbeným cílem horolezců. Pokračujeme ke studánce U Mísy. Tam odbočíme doleva na zelenou turistickou značku a s kočárkem opatrně sejdeme zpočátku z poměrně prudkého kopce a dorazíme na rozcestí Cimburk. Odtud po cestě vpravo dojdeme ke zřícenině hradu Cimburk. Hrad je přístupný celoročně. Je zde občerstvení, individuální prohlídka probíhá za symbolický poplatek. S kočárkem se dostaneme nejdále na nádvoří. Zpět se vracíme po stejné cestě. Celá trasa vede po lesních cestách, je vhodná spíše pro terénní kočárky.

Ke skalnímu útvaru Kazatelna - možnost prodloužení výletu

Z rozcestí U Mísy si můžeme výlet ještě prodloužit a po červené turistické značce se vydat ke skalnímu útvaru Kazatelna. Cesta je v kratším úseku zasypána velkými kameny a hůře sjízdná pro kočárky. Ve skále vysekané schody vedou k železnému dvouramennému kříži na vrcholku. Pod námi spatříme zříceninu hradu Cimburk a v její pozadí koryčanskou přehradu.

URL odkaz na článek

www.vylety-zabava.cz/tipy-na-vylet/chriby/107-vylet-na-zriceninu-cimburk-u-korycan