Výlety s dětmi

• Celková délka trasy: 6 km
  • Terén: mírně kopcovitý
  • Vhodné pro kočárky: ne
  • Vhodné pro odrážedla a odstrkovadla: odrážedla (nutné přenášet)

Přinášíme tip na okružní výlet v městské části Prahy 8. Autem nebo autobusem MHD (vyjíždí od stanice metra C - Kobylisy) se dopravíme do Prahy 8 – Čimic (autobusová zastávka – sídliště Čimice). Auto lze zaparkovat nedaleko této autobusové zastávky. Kvůli místy horšímu terénu, výlet není vhodný pro kočárky. Odrážedla si s sebou vzít můžeme, občas je budeme muset přenášet.

Vyrazíme po modré turistické značce, která vede podél hlavní silnice – ul. Čimická. Naším prvním zastavením může být Čimický rybník. Dále jdeme Čimickým údolím po proudu Čimického potoka. V roce 2015, kdy jsme tudy procházeli, bylo kvůli nadměrně suchému létu vidět pouze vyschlé koryto, což je patrné v naší fotogalerii. Na západním okraji Čimického háje míjíme Koztoprtský rybník, navážeme na polní cestu a pokračujeme otevřenou krajinou. Za okamžik překročíme Čimický potok a začneme stoupat.

Modrá turistická značka nás zavede na okraj lesa, kterým postupně klesáme do Drahanského údolí (též označováno Draháňské údolí). U Drahanského potoka se dáme doprava a kráčíme proti jeho proudu po žluté značce. Zpočátku je cesta pohodová, po chvíli se však zužuje a vede po okraji strmého skalnatého svahu v těsné blízkosti potoka. Vodní tok je nutné několikrát překročit. Poté po zpevněné cestě projdeme chatovou oblastí, na jejímž konci si po pravé straně můžeme všimnout stavení bývalého mlýna. Cesta podél Drahanského potoka pokračuje do Dolních Chaber. My kousek za rozcestím Drahanský mlýn po žluté turistické značce vystoupáme na pole. Dvouřadou alejí už jen do pozvolného kopce dorazíme do Čimic. V ulici K Mlýnu odbočíme vlevo a dojdeme k hlavní silnici.

URL odkaz na článek

www.vylety-zabava.cz/tipy-na-vylet/praha/2116-prochazka-cimickym-a-drahanskym-udolim-na-uzemi-prahy-8