Výlety s dětmi

Pěší okruh v Adršpašských skalách

• Trasa výletu: pěší okruh skalním městem v Adršpašských skalách, procházka kolem jezera Pískovna
  • Celková délka trasy: 6 km
  • Terén: rovinatý
  • Vhodné pro kočárky: ne
  • Vhodné pro odrážedla a odstrkovadla: ne

V CHKO Broumovsko se nachází Národní přírodní rezervace Adršpašsko-teplické skály. Výlet do Adršpašských skal, které jsou součástí této rezervace, můžeme doporučit rodinám s malými i velkými dětmi. Základní okruh je dlouhý 4 kilometry a není fyzicky náročný, pro kočárky i odrážedla je však nevhodný. Provede nás jím zelená turistická značka, která začíná u centrálního parkoviště v Adršpachu. Trasa prochází mezi impozantními pískovcovými útvary. Vstup do skal je zpoplatněn

Zprvu míjíme severní břeh jezera Pískovna, po 500 metrech od pokladny se ocitneme na rozcestí U Cukrové homole před skalním útvarem „Homole cukru“. Pokračujeme rovně podél Metuje a kocháme se pohledem na pozoruhodné skály. Cestou projdeme skrz gotickou bránu z roku 1839, která dříve sloužila ke kontrole vstupenek. Procházíme soutěskou mezi skalami nad řekou Metují a po dřevěných lávkách se dostaneme na Sloní náměstí.

Na rozcestí U Trpaslíka se odpojíme od základního okruhu, navážeme na žlutou turistickou značku, po které dorazíme k Malému a Velkému Adršpašskému vodopádu. Kousek za nimi odbočíme ze žluté a po schodech začneme stoupat k Adršpašskému jezírku, po němž se projedeme na lodičkách. Plavba po jezírku je zpoplatněna. Po výstupu z lodi na druhém břehu vyjdeme ke žluté značce, po které se (doprava) vrátíme kolem výchozího místa k jezírku zpět na rozcestí U Trpaslíka. Pokračujeme v okružní trase po zeleném turistickém značení, kde na nás čekají další skalní útvary, nejznámější jsou "Milenci" nebo "Starosta" a "Starostová". Pěknou podívanou na skupinu skal poskytují vyhlídky "Malé a Velké panorama". Zajímavý je také průchod úzkou skalní trhlinou - "Myší dírou".

Kdo bude chtít, na závěr po uzavření okruhu v Adršpašských skalách může absolvovat nenáročnou procházku po modré turistické značce kolem průzračného jezera Pískovna

URL odkaz na článek

www.vylety-zabava.cz/tipy-na-vylet/broumovsko-nachodsko/1511-pesi-okruh-v-adrspasskych-skalach