Výlety s dětmi

Vyhlídky v okolí Dubiček

• Trasa výletu: od parkoviště k vyhlídkové terase u kostela sv. Barbory v Dubičkách, na Doerellovu vyhlídku a vyhlídku Mlynářův kámen
  • Celková délka trasy: 5 km
  • Terén: kopcovitý
  • Vhodné pro kočárky: 1. k vyhlídkové terase u kostela sv. Barbory libovolný kočárek; 2. na Doerellovu vyhlídku pouze terénní kočárek (horší úsek od začátku tvar. odbočky); 3. k Mlynářovu kameni nevhodné pro kočárky
  • Vhodné pro odrážedla a odstrkovadla: k vyhlídkové terase u kostela sv. Barbory a na Doerellovu vyhlídku vhodné pro odrážedla; k Mlynářovu kameni nevhodné

Výchozím bodem k několika krásným vyhlídkám (vyhlídková terasa u kostela sv. Barbory v Dubičkách, Doerellova vyhlídka, Mlynářův kámen) do údolí Labe jsou Dubičky, které jsou místní částí Dubic. Tyto vyhlídky se nalézají na levém břehu řeky. S malými dětmi, jež tolik neujdou, můžeme výlet přizpůsobit pouze na některou vyhlídku a další navštívit v jiný den. Auto ponecháme na parkovišti před Caravan clubem v Dubičkách, ke kterému zahneme před kostelíkem doleva.

Kam s kočárkem?

S libovolným kočárkem je možné se dostat k vyhlídkové terase u kostela sv. Barbory v Dubičkách a pouze s terénním kočárkem na Doerellovu vyhlídku (horší úsek od začátku tvar. odbočky).

1. Vyhlídková terasa u kostela sv. Barbory v Dubičkách

Po zelených turistických značkách se vrátíme zpět na hlavní ulici procházející středem Dubiček, zabočíme doleva ke kostelu, pod nímž se nachází vyhlídková terasa patřící k penzionu U svaté Barbory. Vzdálenost od parkoviště asi 200 m.

Rozhled: údolí Labe (Dolní Zálezly, Sebuzín, Církvice), za Labem vrcholy Českého středohoří – Matrý, Havraní skála, Varhošť, Deblík, Trabice, Plešivec, Kamýk, Radobýl, Strážiště.

2. Doerellova vyhlídka

Po zelených turistických značkách procházejících středem Dubiček dorazíme na rozcestí Dubičky, odkud pokračujeme doleva po žlutých značkách. Těsně za obcí odbočuje vlevo tvarová značka do listnatého lesa k přírodní vyhlídce s lavičkou, pojmenované po malíři Gustavu Ernestu Doerellovi, dříve též nazývané Výsluní. Od rozcestí Dubičky je vyhlídka vzdálená asi 1 kilometr. Zpět stejnou cestou. Většina cesty vhodná pro kočárky a odrážedla.

Rozhled: obdobný jako z vyhlídkové terasy u kostela sv. Barbory, navíc Porta Bohemica (Česká brána), Lovoš.

3. Mlynářův kámen

Na tuto krásnou vyhlídku jdeme od parkoviště po zelených turistických značkách obráceným směrem než v předchozích dvou případech. Podél plotu kempu pěšinou sejdeme do listnatého lesa, v kterém překročíme potok Dubinu a v protisvahu přes železné lávky vystoupíme k širší lesní cestě, kterou dojdeme úbočím Dubického kopce až k rozcestníku, odkud nás tvarová odbočka zelené značky dovede k železnému kříži na skalní vyhlídce Mlynářův kámen. Délka z Dubiček k Mlynářovu kameni je 1,5 km, zpět stejnou cestou. Cesta je možná pouze pěšky, není vhodná pro kočárky a odrážedla.

Rozhled: údolí Labe (Chvalov, Dolní Zálezly, Sebuzín, Církvice, Libochovany, Prackovice), za Labem vrcholy Českého středohoří – Skřivánčí vrch, Matrý, Havraní skála, Varhošť, Deblík, Kamýk, Radobýl, Strážiště, Porta Bohemica (Česká brána), Lovoš.

URL odkaz na článek

www.vylety-zabava.cz/tipy-na-vylet/ceske-stredohori/1368-vyhlidky-v-okoli-dubic-dubicek